Nymphs and Zombies: Ondine’s Hope and Baraka’s Despair

Nymphs and Zombies: Ondine’s Hope and Baraka’s Despair

Nymphs and Zombies

Ondine's Hope and Baraka's Despair

Nymphs and Zombies

Good Cop, Bad Cop! O lume de basm versus o scenă SF cu zombie! Pe scurt, o expoziție de artă contemporană românească așa cum nu ai mai văzut. Doi artiști tineri talentați, cu două viziuni diametral opuse, uniți într-un show neconvențional. 

Ondine Slimovschi (n. 1982) este o artistă a mitologiei senine și a bestiarului basmelor frumoase. Folosește portretul feminin ca instrument prin care sugerează emoții puternice, iar Paul Baraka (n. 1994) este un artist care se concentrează pe subiecte șocante și provocatoare. Abordarea sa este și una critică, evidențiind banalitatea răului prin sarcasm și ironie. 

Ruth Hibbard, curator: „O expoziție cu două intrări diferite! Operele ambilor artiști sunt aduse împreună la mijlocul spațiului expozițional, într-o singură cameră, pe care o poți accesa din ambele părți. Aici poți să compari viziunile diferite ale lui Ondine și Baraka și să decizi dacă ești parte din echipa Nymphs sau din echipa Zombies”.

Alina Ondine Slimovschi: „Elementul meu mitic preferat este cel care sugerează viața în plenitudinea ei. Realitatea actuală, socială, dizarmonia, persuasiunea impusă le-am realizat, în mod voit prin contraste care pot fi considerate chiar idilice. Simbolul tinereții veșnice prin încrederea în forța izbăvitoare a naturii, puterea de a învinge propriile traume pentru a servi unui scop înalt, elementele fantastice precum inorogul, Pegasus, trimiteri la statui antice care reprezintă forța și izbânda într-o luptă, toate se vor o trezire a individului captiv într-o societate gregară. Intenția mea este ca în spatele ”poveștii” privitorul să-și pună întrebarea care este mesajul încifrat prin elementele folosite, fiindcă fiecare simbol are o semnificație de strictă actualitate. 

Paul Baraka Marat: „Ce simbolizează craniul în majoritatea culturilor lumii? Viața, sau triumful vieții asupra morții. Singurul simbol care asociază craniul cu moartea este cel de pe steagul piraților. În majoritatea picturilor bizantine sau catolice, Iisus este înfățișat cu un craniu la picioare, craniul lui Adam, craniu care înseamnă promisiunea Vieții de Apoi”.

Curator: Ruth Hibbard, Victoria and Albert Museum, Londra

Ruth Hibbard

Mai multe expoziții