
Constantin Piliuță omologheză în pictura românească scena de gen ca expresie a derizoriului cotidian și tablourile cu subiect floral ca loc de manifestare a esteticii simplității și armoniei paletei. Ambele sunt atinse nu numai de paloare într-o lumina vie, levantină, dar și de pasiuni ardente, exprimate de subtilele arabescuri ale compoziției. Este o ilustrare a acelui „spiritus loci” ce balansează paradoxal între frecventarea hazardului și seninătatea contemplării propriei inacțiuni sau a frumuseții în expresia sa vegetală. Piliuță a adus zâmbetul în istoria artei noastre, produs fie de spectacolul cotidianului contingent, fie ca expresie a încântării atunci când simplitatea lumii se dezvăluie ca mister al său.
Curator: Călin Stegerean
- Dans, 1978, colecție privată
- Maci [1989], colecție privată
- Pierrot și Colombina, 1982, colecție privată
- Youth, 1999, colecție privată
- Încurcat în socoteli [1964], colecție privată
- Autoportret [sfârșitul anilor ’50], colecție privată