Pavilionul Central „Art on Stage”, curatoriat de Hervé Mikaeloff a creat scene multidisciplinare, în care lucrările și artiștii au devenit împreună actanți ai scenei de artă. Dar dincolo de toate, „Art on Stage” a fost un spațiu primitor, unde publicul s-a bucurat de creația din jur.

În 2018 Pavilionul Muzeal „Natural-Cultural” a ghidat privitorul de-a lungul unui traseu expozițional non-liniar, dedicat artei românești până la jumătatea anilor ’90, al cărui concept curatorial a angajat o reflecție pe marginea unor momente singulare și forme de experiment vizual ce au lăsat să transpară prezența unor afinități de structură la nivelul preocupărilor și intuițiilor creative. Expoziția a testat zone de coagulare ideatică provocate de o necesitate interioară, de opțiuni care supraviețuiesc narațiunilor istoriei, și care articulează forme de gândire și cercetare artistică ce împletesc într-un chip nou și definitoriu pentru arta românească interesul pentru civilizația tradițională, pentru spațiul naturii, pentru determinațiile datului existențial. Ceea ce a rămas vizibil de-a lungul acestui traseu au fost axele unui cadru de cunoaștere și reprezentare a vieții și lumii unde practica artistică aspiră către esențializarea formei, către universalitatea gestului artistic și către acomodarea spiritualului.

BCR a expus o parte din tezaurul său la Art Safari 2018, o selecție de pictură românească, de la Nicolae Tonitza la Ion Țuculescu. Colecția băncii, care cuprinde și o secțiune de artă contemporană, s-a dezvoltat în principal pe coordonatele stilistice ale perioadei interbelice. Este o epocă în care mari artiști, cu viziuni puternic induvidualizate, au contribuit la apariția unei arte românești cu o abordare diversificată a întâmplărilor și momentelor din spațiul românesc, dar și în Europa, în consonanță cu marile direcții estetice ale epocii. (Dana Crișan)

Expoziţia Altceva despre Ceauşescu. Artă românească în Palatul Primăverii a fost un demers inedit, prin subiectul şi unghiul abordat. Până în acest moment, s-au dedicat câteva expoziţii pe tema “Epocii de Aur” şi artei supuse sau subsumate regimului. Cu această expoziție s-a ieșit dintr-un tipar deja consacrat, pentru a arăta publicului şi o altă imagine. Este pentru prima dată când aceste valori au ieșit dintr-un spațiu mult timp interzis și care a fost dat spre vizitare în martie 2016.

  • 33.946 de vizitatori
  • 2.719 vizitatori la vernisaj
  • lucrările, asigurate pentru o valoare globală de aprox. 10 milioane de euro
  • 1 milion de euro cea mai scumpă lucrare: „Bust de copil”, o sculptură semnată de Constantin Brâncuși
  • 2.163 de copii au participat la atelierele și tururile ghidate Art Safari Kids
  • 100 de participanți la programul Art Talks
  • lucrările au provenit din muzee românești și străine, printre care și Muzeul Pompidou și Muzeul Louis Vuitton Fondation din Paris, dar și din importante colecții precum colecția BCR și RA-APPS, iar o parte dintre lucrările de artă contemporană au fost create special pentru a fi expuse la Art Safari București 2018.
  • 450 x 900 cm dimensiunea celei mai mari lucrări: Anthroposynaptic (Mircea Cantor), din colecția Louis Vuitton Foundation
  • 9 camioane agabaritice au parcurs 1850 kilometri din Germania, până în Piața George Enescu din București, pentru a aduce pavilionul în țară
  • 15 zile a durat construcția pavilionului